Deurdouwers-Evangelisatie achterhaald door internet
Het winnen van zieltjes zal in een ver verleden best interessant voor de winnaar zowel als voor de overwonnene zijn geweest. Met ver van elkaar liggende en dunbevolkte bevolkingscentra was daar wel iets voor te zeggen. De zieltjeshengelaars waren af en toe zelfs heel welkom. Zeker op de koude en saaie winteravonden, omdat Lingo toen nog niet bestond en de mensheid dus erg gelukkig was. Ze hadden op zijn minst iets te vertellen over de onbekende buitenwereld, over oorlogen of over narren, dwergen en andere politici. Het waren dan wel een stelletje teuten ,maar ze hadden vaak wel leuke spulletjes bij zich om de koopverslaving te sussen. Ja, toen ook al, toen was geluk nog heel gewoon.
Maar sinds de uitvinding van de deurwaarders en andere collectanten, werd het onverwachte deurbezoek van zieltjeshengelaars, zoals groene-stroom-verleiders of goede-boodschap-brengers, niet meer zo op prijs gesteld. Een jammerlijke ontwikkeling voor de marktpartijen, die gelukkig een einde nam toen Het Internet werd uitgevogeld door Tim Berners-Lee. Oorspronkelijk was dit idee afkomstig van de aartsbisschop John Foley die enkele jaren geleden maar weer eens het nut van zijn internet in de MSM plempte.
De ontwikkeling van dit nieuwe zieltjes-win-systeem werd in die opwindende tijd gesponsord door Het Vaticaan, De Nog-Niet-Zo-Groene-Stroom-Leveranciers en een onbekend gebleven Consortium van Banken, Verzekeraars en andere Vertrouwenswaardige Organisaties. De tijd van internetbankieren, internet-evangelisatie en internet-koopverslavings-stimulatie was aangebroken.
Maar zoals bij alle briljante plannen werd jammer genoeg geen rekening gehouden met de enorme groei van de anti-krachten die ook gebruik gingen maken van dit medium. Miljoenen Bloggers en vooral hun Reaguurders, die ongenuanceerd en vaak nodeloos kwetsend, tegenacties optuigden. De slachtoffers van hun tendentieuze hetzes zijn altijd de goedbedoelende Founding Fathers van het internet en hun arme relaties. Gelukkig komt hier binnenkort een einde aan door het aan banden leggen van deze ongewenste neveneffecten. De deurdouwers-evangelisatie oude stijl is dan echt achterhaald en we zullen dan gelukkig kunnen genieten van goede boodschappen zonder stoorzenders.