Gevluchte Wi-fi router gijzelt nieuwe klant van Caiway en andere vreemde gebeurtenissen

Het hoofdkantoor was in rep en roer bij Caiway, voor al uw kabel-, glasvezel- en overige internetellende. Er was een pakje kwijt. Dat had de mevrouw van de helpdesk, waarmee ik mocht chatten, ontdekt nadat ik haar dat had verteld. Een andere mevrouw meende dat ik toch niks anders te doen had en stelde voor dat ik dan maar zelf De Post moest bellen om er achter te komen waar dat pakje met de wi-fi router dan wel verdwaald kon zijn.

Pakjesdag
Kort na mijn bestelling werd er op vrijdag een pakje afgeleverd met een glasmodem, een netwerkkabel en een stroomadaptor. En de handleidingen natuurlijk. De door mij tegelijk bestelde wi-fi router zat er echter niet bij. Maar misschien zat die verstopt in het glasmodem dat uit 2 in elkaar schuifbare delen bestond. Volgens de handleiding niet dus.

Hij komt, hij komt
Maandag maar eens gebeld en toen begon het verhaal over de Verdwenen Router. De mevrouw van de helpdesk gaf mij een tracknummer van De Post. Op maandag werd er niet geleverd dus dat zou dan wel dinsdag worden. Dinsdagmorgen de track bekeken en die gaf aan dat de zending weliswaar door Caiway was aangemeld maar helaas nog niet door De Post in ontvangst was genomen. Levering onbekend. Dat kwam dus goed uit want op dinsdag had ik, van ‘s morgens vroeg tot laat in de avond en ver van mijn huis, wat leukers met de allerkleintjes te doen, dan gaan zitten wachten op een pakje dat elk moment komt.

Geen pakje en geen briefje
Toch maar even tussen de leuke bezigheden door op de website van De Post gekeken of er toch niet een pakje geleverd zou worden. En jawel hoor, pakje terug naar zijn schepper omdat de geadresseerde onbekend was. Ja, zei de chatmevrouw, dan ligt er een briefje in de bus. Niet dus. Volgens de website van PostNL was het pakje nog steeds onderweg en zou morgen tussen 9.30 en 11.30 uur worden geleverd. Dus thuisblijven, want het pakje komt!

Van naar naar van
Vol hoop bleef ik woensdagmorgen thuis. Want volgens de track zou er tussen 09.30 en 11.30 geleverd worden. Niet dus en de dagen erop ook niet. Door een tweet van PostNL aan mij kwam ik erachter dat Caiway wat slordig was geweest met de adressticker schrijven. Kan gebeuren. Wie haalt er niet geadresseerde en afzender door elkaar?

Welles niettus
Maar goed, dan wordt er op zeker moment toch nog een routertje bezorgd, het toegezonden wachtwoord voor MijnCaiway doet het niet en ik heb maar 14 analoge TV-zenders waar ik er nog een stuk of 70 digitale bij zou moeten hebben. Hoop geschrijf over en weer en na een week verschijnen de digitale zenders op wonderbaarlijke wijze tijdens het zappen en zonder dat ik er opnieuw naar gezocht had of iets aan de instellingen had veranderd. Als ik het allemaal goed heb begrepen zijn er volgens Caiway dus een soort zelfactiverende abbonnementen en die monteur die met z’n kont omhoog hier in de buurt altijd in zo’n kastje aan de weg zit te prutsen is niet van hun. Ik begrijp er inmiddels geen zak meer van dus lees zelf even en geef ze op Twitter eens een hint:


Aanbevolen