Sprookjes

Klantvriendelijkheid bij doelgericht ondernemen

Kamerganzen

Het is gewoon iedere dag hetzelfde. Eigenlijk is het allemaal lopende bandwerk maar het blijft toch leuk. We vissen de een of andere halvezool van de straat want daar sterft het toch van en laten die bijvoorbeeld een namaakbom ergens naar toe brengen.

Afhankelijk van de wensen van de klant

Als er meer electrische gluurmachines voor vliegvelden verkocht moeten worden dan zorgen we ervoor dat we iemand nemen die er eng uitziet maar wel met een schone onderbroek met als flankerende maatregelen dat de ons horige nieuwsdiensten al wekenlang dreigmeldingen melden van onze figuranten vanuit Haatbaardia. Maar we doen dat ook met treinen en bussen of discotheken maar gek genoeg niet met kerken en dat soort gebouwen. Tenminste niet hier in de buurt.

Bij de volgende vergadering toch eens aankaarten

En als de geloofwaardigheid van onze akties afneemt doen we er gewoon een paar in de reclame. Dan doen we er een echte met doden en gewonden tussendoor waarvan we de daders al op beeld hebben. Meestal verloopt het allemaal gladjes en wordt de halvezool van dienst dus opgepakt en naderhand tot levenslang veroordeeld waarna hij zelfmoord pleegt. Want als we dat niet doen moeten we hem levenslang in de gaten houden en dat moeten we toch niet willen met z’n allen. Soms pakken we hem of haar niet op en betalen we de beloofde honderd dollar gewoon uit.

Altijd handig voor een volgende keer

Dan kunnen we de figurant bijvoorbeeld inzetten voor een aktie waarbij hij of zij wordt volgedouwd met bolletjes. Dat is als de klant bijvoorbeeld speurhonden voor vliegvelden wil leveren of als een overheid een spotje op Postbus 51 wil promoten om de omzet van snoepjes, spuitjes en snuifjes te stimuleren. Ook doen we nogal veel voor de wapenindustrie. Maar voor dat soort akties zetten we dan duizenden halvezolen tegelijk in, tot legopoppetjes toe. Nee, dat is een grapje, wij zijn van het echte werk. Dat van die legopoppetjes wordt  gedaan door figuranten van de figuranten die door een beetje applaus uit de applausmachine al een nat broekje krijgen dus dat spaart weer honderd dollar uit.

Europe United

Maar de leukste klus die we de laatste jaren hebben gedaan was voor Europe United. Heel ingewikkeld maar we zijn op de goede weg. Er moesten journalisten en andere volksmenners gevonden worden die we onder druk konden zetten om onze mededelingen te publiceren. En dat moest wel een beetje subtiel want voor je het weet zit er eentje op dat internet te miepen en de boel te lekken in een regenjas in een donkere parkeergarage en dan als lekkere meid vermomd. Eerst hebben we dus een crisis de wereld in geholpen met af en toe een lege flappentap en bestuurders die bonussen kregen. Want je moet altijd gebruik maken van de afgunst van de mens.

Dom met beleggen

Dus die bestuurders van banken en de banken zelf kregen de schuld. Dom gedaan met beleggingen of zo, weten de mensen veel. Je krijgt af en toe wel wat geschreeuw op dat internet, maar dat zijn toch maar een paar honderd AOW-ers dus die zijn er binnen een paar maanden toch niet meer. Hoe dan ook, de klant wou een Verenigd Europa terwijl praktisch alle consumenten in die markt er niks van moesten hebben. Dat is natuurlijk een leuke uitdaging en we kunnen zeggen dat de klus op een haar na gevild is. Dat Griekenland laten we natuurlijk niet failliet gaan en als Geert met z’n Gulden iets te populair wordt gooien we er gewoon weer een Rapport uit Tilburg tegenaan.

Een gedachte over “Klantvriendelijkheid bij doelgericht ondernemen

Reacties zijn gesloten.